Komu zlecić opiekę nad sprzętem firmowym?

Aż 98% małych i średnich przedsiębiorstw planuje do 2025 roku zinformatyzować wybrane obszary swoich firm. Większa ilość procesów informatycznych oznacza zwiększenie ilości sprzętu i oprogramowania. Aby informatyzacja miała sens, cała infrastruktura powinna działać bez zarzutu. Do tego potrzebna jest kompleksowa opieka nad sprzętem firmowym. Komu najlepiej zlecić utrzymanie biurowego sprzętu komputerowego w dobrej kondycji? Etatowemu informatykowi czy zewnętrznej firmie?

Błyskawiczna naprawa usterek technicznych

Ponad połowa organizacji z sektora MŚP stawia na informatyzację, aby zwiększyć efektywność operacyjną. Nie uda się to gdy nowoczesny sprzęt i zintegrowany system nie będzie sprawnie działać. Opieka nad sprzętem firmowym jest konieczna, by informatyzacja zwróciła się i przynosiła zyski. Za sprawność firmowej infrastruktury może odpowiadać zatrudniony informatyk, jednak nie może on być dostępny przez całą dobę i w dni wolne od pracy. Poza tym, im mniejsza firma, tym większym obciążeniem jest zatrudnienie na stałe kolejnego pracownika.

Alternatywą dla wewnętrznego informatyka jest podpisanie umowy z firmą oferującą usługi outsourcingowe. Umowa pozwala na całodobową opiekę nad stanem sprzętu przez osoby o praktycznej wiedzy z usuwania awarii. Usuwanie awarii w trybie 24/7/365 jest nowym standardem, który minimalizuje skutki usterki i ogranicza straty finansowe.

Opłaty za opiekę nad infrastrukturą informatyczną

Informatyk zatrudniony w niewielkim przedsiębiorstwie otrzymuje wynagrodzenie za gotowość do pracy. Nawet jeśli w danym miesiącu informatyk podpiął jedynie kabel sieciowy, jego pensja zostanie mu wypłacona w całości. Inaczej jest przy podjęciu współpracy z firmą specjalizującą się w outsourcingu IT.

Coraz popularniejszym modelem rozliczenia staje się Break&Fix. W tym trybie działają najpopularniejsze firmy oferujące outsourcing IT, ponieważ jest on bardzo wygodny dla klientów. Break&Fix oznacza rozliczanie jedynie za wykonaną pracę, a nie za gotowość do działania w przypadku awarii. W porównaniu do zatrudnienia informatyka na pełen etat Break&Fix generuje znaczne oszczędności, które mogą zostać przeznaczone na rozwój i inwestycje.

Opieka nad sprzętem firmowym w niewielkim przedsiębiorstwie powinna być skuteczna, a przy tym korzystna finansowo. Zewnętrzne firmy dopasowują swoje usługi do każdego rozmiaru biznesu, oferując skuteczne reakcje niezależnie od skali przedsiębiorstwa. Dzięki temu firma pracuje bez przestojów i zyskuje coraz więcej zadowolonych klientów.

Redakcja gall.pl