Jak działa reklama na Facebooku?

Facebook jest obecnie najważniejszym portalem społecznościowym na świecie. Jest to niezwykle dynamiczna platforma, która cały czas się rozwija. Regularnie wdrażane są nowe algorytmy, które mają poprawić funkcjonowanie serwisu.

Skuteczność reklamy na Facebooku

Osoby, które prowadzą własny biznes doskonale wiedzą jak ważna jest reklama na Facebooku, która może doskonale wypromować działalność. Przedsiębiorcy cały czas chcą się rozwijać i maksymalizować zyski. Promocja w social media jest niezwykle skuteczna, ale trzeba reagować na pojawiające się trendy i systematycznie aktualizować swoją reklamę. Pierwszym krokiem jest wybór celu kampanii marketingowej. Do wyboru jest pięć celów: konwersja, linki do strony zewnętrznej, polubienia, zaangażowanie dla konkretnego posta oraz wyświetlenia zdjęcia. Dla działań promocyjnych największe znaczenie ma wybór odpowiedniego celu. Wybierając kliknięcie w link można się spodziewać, że Facebook wyświetli reklamę osobom, które kliknęły w dany link. Osoby zainteresowane zwiększeniem ruchu na swojej stronie internetowej powinny zdecydowanie wybierać ten cel. Jeżeli zależy ci na pozyskaniu klientów to najlepiej zdecydować się na konwersję.

Monitorowanie konwersji

Warto również pamiętać o zainstalowaniu piksela monitorowania konwersji, który umożliwi dokładne śledzenie kampanii. Automatyczna optymalizacja kampanii jest z pewnością najprostsza, ale jednocześnie nie jest to najlepsze rozwiązanie. Oczywiście ma to pewien sens, ale jest to opłacalne dopiero, gdy liczba użytkowników przekracza 10 tysięcy. Dla osób początkujących jest to naprawdę dużo, dlatego lepiej przeprowadzić optymalizację ręczną. Manualne optymalizowanie kampanii jest świetną alternatywą dla codziennej pracy z Facebookiem. Można również stworzyć kampanię dla znacznie mniejszej grupy odbiorców. Jest to niezwykle przydatne, ponieważ można dokładnie sprawdzić w jaki sposób zachowują się odbiorcy. Należy to robić do czasu, gdy kampania zostanie właściwie ustawiona pod względem kreacji reklamowej. Dokładne określenie demografii docelowej jest niezbędne, żeby uzyskać duże zaangażowanie adresatów.

Ustalenie grupy docelowej

Wielkość grupy docelowej musi przede wszystkim umożliwiać realizację wszystkich celów, dlatego w ten sposób trzeba kreować własną kampanię. Kierowanie kampanii reklamowej do dziesiątek lub setek tysięcy ludzi nie ma żadnego sensu. Koszty takiej reklamy będą bardzo duże, a skuteczność prawdopodobnie niezwykle niska. Czasami większe zainteresowanie może wzbudzić kampania reklamowa skierowana do kilkuset osób. Reklama na Facebooku nie może być kierowana do wszystkich, ponieważ nie ma to szansy zadziałać. Wybór grupy docelowej jest prawdopodobnie najważniejszy, jeżeli zależy nam na konwersji. Reklama na portalu społecznościowym wcale nie różni się wiele od tradycyjnej reklamy. Media społecznościowe są obecnie najważniejszym źródłem informacji, ale konkurencja także jest bardzo duża. Dlatego najważniejsza jest kreatywność, która odgrywa bardzo dużą rolę w procesie reklamowania. Warto też testować różne rozwiązania i sprawdzać na bieżąco co działa.

Redakcja gall.pl