Ulotka jest jedną z najlepszych i najskuteczniejszych form reklamy małej, lokalnej firmy. Wiele osób uważa jednak, że ulotki nie przynoszą żadnych efektów, ponieważ każdy je i tak od razu wyrzuca.
Projekt ulotki
Warto jednak mieć świadomość, że w dobie internetu ludzie cały czas korzystają z papierowych form przekazu. Wyjaśniamy jak zrobić ulotkę, która zaintryguje i przykuje uwagę odbiorcy. Żeby ulotka odniosła oczekiwany skutek musi zawierać przede wszystkim ciekawą grafikę oraz chwytliwe hasło. Ludzie uwielbiają dostawać prezenty lub upominki, dlatego działania marketingowe powinny skupiać się na tych obszarach. Na ulotce powinna się także znaleźć nazwa firmy, adres lokalu oraz numer telefonu. Klienci są z reguły skupieni wyłącznie na swoich sprawach i problemach, dlatego ciężko zwrócić ich uwagę na ulotkę. Dlatego ulotki, które zawierają jedynie wydrukowaną listę usług nie są dobrym rozwiązaniem, ponieważ nie wnoszą zupełnie nic nowego.
Skuteczność ulotek
Sprzedaż pójdzie zdecydowanie do góry, jeżeli znajdziesz rozwiązania dopasowane do klientów. Najlepiej już na samym początku wskazać korzyść, którą klient otrzyma, jeżeli ulotkę zatrzyma. Dobrym przykładem są kupony rabatowe lub tańsze wejściówki do klubów. Musi to być informacja, która sprawi, że odbiorca zastanowi się dwa razy, zanim wyrzuci ulotkę do kosza na śmieci. Kupon rabatowy w formie ulotki ma znacznie większą wartość niż zwykła reklama, z której nie ma absolutnie żadnych profitów. Ulotki bez wątpienia są ważnym elementem kampanii marketingowej, głównie ze względu na swoją przystępność oraz niski koszt. Życie przeciętnej ulotki jest jednak bardzo krótkie, ponieważ przeciętna osoba wyrzuca ją już po kilku sekundach. W celu zaprojektowania dobrej ulotki, należy lepiej poznać grupę docelową. Warto zwrócić uwagę na fakt, że nie da się trafić do wszystkich ludzi, dlatego lepiej się skupić na potencjalnych klientach. Niezwykle ważny jest nagłówek, który powinien być chwytliwy. Jest to pierwsza rzecz, na którą klient zwróci prawdopodobnie uwagę.
Drukowanie ulotek
Dobrym pomysłem jest umieszczenie w tym miejscu chwytliwego sloganu, który zachęci odbiorcę do przeczytania reszty. Ulotkę można zaprojektować w wielu darmowych programach, takich jak Picasa lub GIMP. Bardziej wymagające osoby mogą skorzystać z płatnych narzędzi, które oferują znacznie większe możliwości – Photoshop, Corel. Należy jednak pamiętać, że rozbudowane programy wymagają wprawy, dlatego warto wcześniej poświęcić trochę czasu, żeby lepiej zapoznać się z programem. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w edytorach tekstu, takich jak Word również można wykonać ulotkę. Mają jednak znacznie mniejsze możliwości, jeżeli chodzi o pracę z obrazem, dlatego też są wybierane stosunkowo rzadko. Po przygotowaniu projektu i stworzeniu próbnego wydruku można rozpocząć masową produkcję. Można to zrobić we własnym zakresie lub skorzystać z profesjonalnej firmy zewnętrznej. Wystarczy przesłać do drukarni gotowy projekt, a fachowcy zajmą się jego realizacją. Funkcjonują także drukarnie online.